Jumaat, 24 Jun 2011

Tahniah Malaysia!!!!

Assalamualaikum,



Tahniah kepada skuad Harimau Malaya kerana menang 2-1 ke atas Lubnan. Kemenangan ni diharap dapat meningkatkan semangat & prestasi pasukan. Kemenangan yang diraih bukan mudah buat skuad Harimau Malaya. Dengan tidak membawa sebarang bekalan semasa perlawanan di Lubnan, kita telah melalui saat2  yang paling genting dengan percubaan2 berbahaya yang dilakukan skuad Asia Barat.

Permulaan yang baik buat skuad kita apabila menjaringkan gol sulung di minit 9. Jaringan ini sedikit sebanyak dapat menaikkan semangat pasukan.

Namun, kita juga nampaknya kerap melakukan kesilapan seperti menunggu bola untuk datang, kurang komunikasi antara pemain, ada yang macam nak main sorang seperti di minit 30 ketika Wan Zack Haikal melakukan serangan namun tersasar. Tetapi di minit 41 Wan Zack Haikal mencipta gol kedua hasil hantaran Gary Steven Robert.

Bila Gary kena kad merah masa tu paling tertekan. Mana taknya ketika Lubnan semakin mengasak kita kurang sorang pemain. Memang Psycho gila. Dari sudut kamera yang dipamerkan pemain Lubnan tu tersadung sendiri. Tapi nampak macam Gary tolak.

Pemain Lubnan juga hebat dalam lakonan kerana asyik jatuh walaupun tak kena takle. Hasilnya, Haidar dapat kad kuning sebab dive kat kotak penalti Malaysia.

Keseluruhannya skuad Harimau Malaya memang HEBAT!!! Jadi, kepada pengutuk2 bola kat luar sana tolong buka mata & hati korang. Kalau rasa bagus sangat boleh citer kat padang la.

MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA


Wassalam

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...