Jumaat, 17 Jun 2011

Hari Yang Penuh Ujian

Assalamualaikum,

Hari yang MEMENATKAN, MELETIHKAN, dan mungkin boleh dikatakan penuh DUGAAN. Baiklah, seawal 6 pagi aku bersolat Subuh macam biasa. Kemudian tidur semula macam biasa.

Ketika lena diulit mimpi aku dikejutkan oleh bapak aku, menerusi telefon, menyatakan bahawa aku perlu jaga kedai sebab Haris pergi JB beli ikan. Dengan lemahnya aku mandi & sarapan (mak aku dah masak awal2 nasi goreng) seterusnya mencapai motorku ke kedai. Segalanya normal seperti biasa.

Pukul 12 balik rumah on lappy. Aku terkedu kerana keluar hitam putih berserta retakan pada skrin lappy. LAPPY AKU SKRIN RETAK!!!!!!! Aku call pakcik aku, dia cakap kos RM1000. Mana kau nak cari duit tu weh!!!!

Pukul 2.30, aku sambung jaga kedai. Sekitar pukul 3.30, ada bau macam benda terbakar. Cek2 fius meter elektrik terbako.  Mujur api sempat dipadamkan. Segala roti2, biskut2, & keropok2 kena serbuk pemadam api tu. Kena lap.

Aku tepon TNB, diaorang datang cakap kena buat wiring baru. semua da terbakar. Lepas siap dorang akan datang balik. Aku panggil electrician, semua dah elok aku tepon TNB. Dia cakap kena mohon fius 2 kat pejabat TNB. Pejabat dah tutup masa tu kna tunggu Isnin. Aku dah angin dah. Ayam, ikan, daging dalam peti ais tu nak campak mana?? Aiskrim lagi.

Pikir punya pikir, aiskrim aku bawak semua balik rumah, peti ais isi ayam, ikan tu aku suruh haris angkat naik atas kedai sebab fius tingkat atas ok. For sure dia ditolong orang lain. Pakcik tu tak larat nak angkat sorang2. Malam ni pakai lampu backup nak niaga. Kira duit pakai kalkulator je. mesin duit tak idup.

Penat2....

Wassalam

1 ulasan:

Unknown berkata...

nasib kita sama lah yg lappy tuh. reda jek lah.takyah repair. sebab repair pun mahal, sekarang lappy baru 1000 pun boleh dapat. (setakat nih melaka punya harga lah) acer pulak tuh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...