Khamis, 16 Jun 2011

Kenapa sekarang baru menyalak???

Assalamualaikum,

Sekarang heboh isu pemansuhan subsidi minyak untuk nelayan laut dalam  KLIK SINI. Sudah pastinya ada segelintir pihak yang mula tak puas hati. Kenapa nak bising2, kerajaan dah berbincang dulu dalam kabinet sebelum buat keputusan.

Alah, aku memang dah agak mesti ada yang tak puas hati. Korang tau tak yang jadi nelayan laut dalam ni tokey2 cina. Dah memang kaya raya, buat ape nak subsidi lagi. Dengan kapal yang lebih moden sudah tentu hasil tangkapannya jauh lebih lumayan berbanding nelayan persisiran yang kebanyakannya orang Melayu.

Yang aku dapat tengok ada subsidi pun harga ikan makin mahal. Ape cer ni???

Yang tak sedapnya ada juga sesetengah pak2 menteri yang menyalak2. Menteri mana lagi kalau bukan yang berkaum C**a 2. Masa mesyuarat kabinet tak de pulak ko bising. YB PM dah keluar statement ko attack dari belakang. Ni mesti ada share dengan tokey2 Ikan 2.

Dorang ni bukan guna subsidi 2 untuk kepentingan rakyat tapi nak untung sendiri je. Sebenarnya banyak penyelewengan berlaku oleh tokey kaum pendatang ni KLIK SINI dan SINI jugak.

Kat sini memang dah jelas sape yang untung. Jadi aku rasa keputusan kerajaan aku sokong 100%.
Kalau esok2 ikan mahal korang tak payah susah hati. Harga ikan 2 memang kompom akan dinaik juga hatta ribut badai sekali pun.

Wassalam

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...