Sabtu, 2 Julai 2011

Cerita Disebalik Demonstrasi BERSIH

Assalamualaikum,

BERSIH 2.0 akan mengadakan demonstrasi mereka di TIGA TEMPAT PANAS yang mempunyai sejarah berdarah bagi orang Melayu di Kuala Lumpur. Tempat-tempat tersebut adalah di Masjid Jamek Kampung Bharu, Sogo dan Dataran Merdeka. Mungkin ramai yang tidak apa yang berlaku di ketiga-tiga tempat tersebut memandangkan tidak banyak yang ditulis dan dicatatkan dalam buku sejarah atas alasan menjaga sensitiviti masyarakat di Malaysia.
Masjid Jamek Kampung Bharu merupakan kubu kuat orang Melayu pada 13 Mei 1969. Sehingga kini tidak ada peniaga Cina yang berniaga di sekitar tempat itu. Masjid Jamek Kampung Bharu selain Rumah Menteri Besar Selangor di Jalan Raja Muda merupakan tempat berkumpulnya orang Melayu untuk berhadapan dengan penyangak-penyangak serta samseng-samseng GERAKAN serta DAP yang ingin menyapu orang Melayu dari Kuala Lumpur.

SOGO atau tapak rumah pangsa Sultan Sulaiman sebenarnya mempunyai kisah sedih kepada orang Melayu Kuala Lumpur. Di situlah pada 11 hingga 13 Mei, orang Melayu dibakar dan direbus hidup-hidup oleh samseng-samseng GERAKAN dan DAP. Di Panggung ODEON yang terletak di seberang jalan pula, orang Melayu yang sedang menonton tayangan gambar, telah diperangkap dan samseng-samseng bermata sepet telah menyerbu masuk dengan pedang serta tombak untuk membunuh Melayu, termasuklah beberapa orang wanita mengandung yang telah dicucuk dan anak yang dikandung dikeluarkan serta ditusuk dengan mata tombak.

Di Dataran Merdeka yang suatu masa dahulu dikenali sebagai Padang Kelab Selangor, ramai Melayu yang dikumpul dan ditebas. Sungai Kelang yang berada di penjuru Bangunan Sultan Abdul Samad menyaksikan batang-batang tubuh Melayu yang ditebas dan dipancung.
Dan pada 9 Julai nanti, tiga tempat inilah juga yang akan dijadikan sebagai venue utama. Apa sebenarnya motif penganjur BERSIH 2.0 dengan menganjurkan demonstrasi di ketiga-tiga tempat yang pernah menyaksikan orang Melayu dibunuh dengan kejam.
Apakah sebenarnya BERSIH 2.0 sebenarnya adalah untuk mencabar orang Melayu yang dilihat sekarang berpecah belah?
Perlu diingat, pada 13 Mei 1969, orang Melayu juga berpecah belah, biarpun tidak seteruk sekarang. Namun orang Melayu segera bersatu apabila majoriti orang Melayu mulai melupakan perbezaan politik mereka, manakala Melayu yang masih berdegil dengan fahaman menentang Melayu terpaksa berhadapan dengan natijah yang sangat besar atau lebih tepat lagi dengan risiko nyawa mereka sendiri!
Ambiga Sreevanasan telah pun mengakui bahawa BERSIH 2.0 dibiayai oleh Madeleine Albright dan George Soros. Secara tidak langsung, Ambiga Sreevanasan juga telah menjelaskan sebab-sebab kedegilannya untuk meneruskan demonstrasi BERSIH 2.0 tanpa menunjukkan sebarang ketakutan kerana di belakangnya adalah Amerika Syarikat.
Biarpun para pemimpin Pakatan Rakyat cuba membayangkan BERSIH 2.0 hanyalah tentang pilihanraya, tetapi ada perkara lebih besar tentang demonstrasi tersebut, apatah lagi dengan saranan para pemimpin Pakatan Rakyat termasuklah oleh Lim Kit Siang bahawa demonstrasi BERSIH 2.0 akan digunakan untuk menggulingkan kerajaan dengan umpan, Najib Abdul Razak dan para pemimpin UMNO-BN akan dibicarakan dan disimpan di dalam penjara kerana rasuah dan penyelewengan!!!
Dengan kata lain, Pakatan Rakyat benar-benar mahu kerajaan yang dipilih oleh rakyat digulingkan bagi membolehkan mereka naik sebagai pemerintah negara ini. Dan apa yang berlaku pada 1969 di Kuala Lumpur, akan cuba dilakukan di seluruh Malaysia, terutama sekali di negeri-negeri di mana Bumiputera dan Pribumi adalah faktor utama seperti di Sabah dan Sarawak.

Apakah Bumiputera dan Pribumi termakan dengan kempen BERSIH 2.0 Pakatan Rakyat yang sebenarnya merupakan cubaan untuk memansuhkan Bumiputera dan Pribumi di negara ini?
Tinta Penulis: Jika benar tiada demokrasi di Malaysia, Macamana Nik Aziz pegang Kelantan selama 22 tahun & PRU-12 Pakatan Haram ni menang 4 negeri. Tak cukup BERSIH ke??

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Apalah nasib melayu ditanah sendiri.
Bagai lembu dicucuk hidung.
Terlalu taksub dengan si pembelot anuar.
Sehingga sanggup pijak bangsa sendiri.
Bangkitlah wahai melayu.
Bangkit dari mimpi yang lena.

Tanpa Nama berkata...

Ini semua konspirasi bangsa penjajah utk hapuskan Islam di Tanah Melayu. Dulu mereka x dpt hancurkan kita dgn kkerasan, skrg guna cara dalam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...