Isnin, 29 Ogos 2011

Kemerdekaan Disaji Penafian

Assalamualaikum,

Lama juga aku tak mengemaskini blog ini. Bila ada ilham, masa mencemburui, bila lapang, ilham tak datang2. Alhamdulillah, malam ini aku diberi keizinan untuk menulis.



Membaca berita setiap hari buat aku sakit hati sejak dua hari ni. Masakan tidak, tajuk utama je dah tunjuk seorang Pemimpin Kanan sebuah parti memperlekeh pejuang2 di Bukit Kepong dan mengangkat Komunis Laknatullah sebagai hero. Apa sudah jadi??

Kenyataan beliau sememangnya SANGAT MENYAKITKAN hati ramai rakyat Malaysia. Apabila golongan Pembunuh ini ditabalkan sebagai 'pejuang sebenar', dimana letaknya rasionaliti mental & semangat patriotisme pemimpin tersebut. Apakah beliau buta sejarah? atau kerana mahu mengemis undi anak cucu komunis itu?



Sebelum itu, mari kita kenali dahulu apa itu komunis. Komunis adalah sebuah ideologi yang diasaskan oleh Karl Marx, seorang YAHUDI yang memperjuangkan nasib golongan pekerja. Fahaman ini berpendapat bahawa golongan kapitalis  selalu menindas golongan pekerja maka adalah perlu mereka bersatu untuk menentang penindasan itu.

Komunis mengamalkan konsep 'Matlamat menghalalkan cara' & tindakan berunsur kekerasan supaya objektif mereka terlaksana. Komunis juga menganggap agama adalah racun yang boleh mengongkong kehidupan rakyat. 


Komunisme di Malaysia bermula dengan dengan penubuhan Parti Komunis Malaya (PKM) pada tahun 1930. PKM menubuhkan MPAJA untuk menentang Jepun semasa Jepun menawan Malaya. Selepas Jepun menyerah kalah, PKM berpeluang berkuasa. Banyak infrastruktur yang dimusnahkan. Orang2 Melayu yang dipercayai bekerjasama dengan Jepun akan dibunuh dengan kejam. Kemusnahan & korban jiwa yang dilakukan terlalu banyak. Lebih teruk daripada zaman pemerintahan Jepun. Nenek aku pernah bercerita semasa komunis mengamuk ada seorang imam ditangkap & dibawa ke dalam hutan. Sejak itu, imam itu tak muncul2 lagi.

Rasanya korang boleh cari sendiri maklumat mengenai komunis di media maya ini. Berbalik kepada topik asal. Kenapa pemimpin ini begitu memuji komunis. Padahal, banyak keburukan komunis ini antaranya:

1. Pengasasnya adalah seorang YAHUDI
2. Komunisme menganggap agama sebagai RACUN dalam masyarakat. Lihat sahaja bagaimana masyarakat Islam di China tidak dibenarkan berpuasa.
3. Mengamalkan kekerasan sebagai cara mencapai matlamat.

Cuba kita bayangkan andaikata komunis berjaya membentuk kerajaan di Malaysia, impaknya akan jadi seperti ini:

1. Sultan2 Melayu bakal digulingkan & Malaya akan menjadi satu negara republik
2. Semua upacara agama akan diharamkan, terutama agama Islam
3. Jurang ekonomi semakin besar antara miskin & kaya
4. Kaum2 tidak bersatu & tercetus konflik perkauman.

Bukti2 sudah ada contohnya di negara China, Jerman Timur (sebelum bersatu dengan Jerman Barat), Vietnam & Korea Utara.  Betapa sengsaranya rakyat mereka.



Pada pendapat aku, tindakan pemimpin parti yang menyokong komunis itu amatlah menunjukkan beliau ni gila glamour & buta sejarah. Kononnya mahu jadi hero dalam kalangan orang2 anak cucu komunis. Tahu2 la bangsa mana yang paling ramai sertai komunis masa darurat dulu. Aku rasa tak lama lagi kena tembak dengan Grup Gerakan Khas. Isu komunis ni teramat sensitif di hati tentera. Imam surau aku dulu bekas tentera. Tak pernah2 cerita politik tetiba je melenting bila keluar isu ni. Tokoh negara, Kanang Anak Langkau pun mengamuk dan aku rasa ramai bekas2 tentera yang berkhidmat semasa zaman darurat tu sakit hati.

Jadi, aku rasa baik pemimpin tu jaga2 sikit. Ramai bekas2 komando kat luar sana. Walaupun dah bersara, ilmu perangnya masih ada. Terlajak perahu boleh diundur, terlajak bicara buruk padahnya. Jangan sampai nasi jadi bubur. Ini bukan ugutan, tapi sekadar ingatan.

Tambah kapsyen


2 ulasan:

mohdhazlan Dreadlock berkata...

salam lebaran dan kemerdekaan ke 54")

Tanpa Nama berkata...

Salam lebaran & merdeka :X

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...