Rabu, 11 Mei 2011

Selamat Hari UMNO

Selamat hari UMNO aku ucapkan kepada semua rakyat Malaysia. Semoga UMNO konsisten memperjuangkan nasib Melayu & agama Islam. Sebagai rakyat Malaysia kita patut berterima kasih kpd Dato' Onn & pejuang2 melayu kerana berusaha memerdekankan kita. Sekarang kita sebagai generasi pasca merdeka patut berusaha mengisi kemerdekaan ini sebaik2nya.



Dato Onn Jaafar
Terus terang ckp aku memang minat dgn politik ni tp x de la sampai nk jd YB. Kita berjuang dibelakang shj. hehe..bkn takut cuma bila dah mengharapkan jawatan 2 dah lari drpd prinsip asal iaitu berjuang demi Bangsa & Negara. Kdg2 masa UMNO tgh teruk 2 aku mgharap juga kalah dlm PR-12 ari 2. kasi Pemimpin bangun & buat keje. Tp masa catat jumlah undi utk masuk dlm sistem agak cuak gak bila undi asyik kt pembangkang.

Walau apa pun itu cerita lama. Sekarang dah byk berubah sejak najib amik alih. Banyak cabaran yang dihadapi oleh UMNO dalam memerintah negara. bukan senang beb nak jaga ati semua org. x pasal2 najib kna buat 1Malaysia pya agenda. Tp pd aku sama je dgn perlembagaan cuma dijenamakan semula.

YB Dato Sri Najib Tun Razak
Aku sayang dgn UMNO ni dan mgkin x teragak2 utk tegur mana yg salah. Aku x taksub kpd pemimpin mcm sesetgh orang. Salah tetap salah. Mcm kes Tun M kuar 2 sedey gle. Dlm ati mcm nk maki gak org tua 2. tp crita lama kita buang yg keruh & amik yg jernih.

Aku jg berharap agar PAS dpt bekerjasama dgn UMNO. X pyh gabung parti pn x pe. cukup la PAS sbg penimbal kpd UMNO kalo UMNO wat slek PAS bleh tegur & begitulah sebaliknya. Kalo rkyt x puas ati undi je PAS. Kasi UMNO sedar & x lupa diri. Kita sama2 Melayu & Islam. Muafakat kearah kesatuan umat Islam.

K la. Selamat Hari Jadi kpd UMNO. Terus Mara Untuk Rakyat Malaysia!!!

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...